/ גמל הקמפוס / סנדוויצ'ים להמונים

סנדוויצ'ים להמונים

 

למדתם כל היום, אתם רעבים, השעה שעת ערב מאוחרת, בא לכם סנדוויץ'. אתם מגיעים אל אחת מעמדות המזון באוניברסיטה, מבקשים סנדוויץ' ומשלמים כמה שצריך, או יותר נכון כמה שחשבתם שצריך, כי אף אחד לא טרח לספר לכם שמגיע לכם כריך מוזל.

 אז מסתבר שמגיע לכם, הסטודנטים שאוכלים באוניברסיטה, כריך זול ומפוקח, תמיד, בכל רגע נתון. אתם כנראה לא ידעתם על זה, ואף אחד לא טרח לספר לכם, עד שהסוגיה כבר נחשפה. לפני מספר ימים פרסמה אגודת הסטודנטים את "המדריך למוצרים בפיקוח בקמפוס", זאת לאחר שסטודנט באוניברסיטה גילה במקרה על זכאותנו לסנדוויצ'ים במחירים מוזלים בקפיטריות השונות, והחליט לפרסםאת הסיפור בפייסבוק.

adg

צילום מסך

הזכאות לסנדוויצ'ים במחיר מפוקח מגיעה לנו מתוקף ההסכם של אגודת הסטודנטים עם הזכייניות השונות באוניברסיטה, והיא מגיעה לנו מזה זמן רב, מאז נחתם החוזה מול הזכייניות. בין אם זה סניף של דיילי, כפיות, קרנף או דללי, גם כשהכריך המפוקח אוזל, עליהם לעשות הכול כדי שכריך מוזל יהיה בהישג יד – בין אם זה כרוך בהבאת כריך מעמדה אחרת, ובין אם על ידי הוזלת הכריך היקר יותר למחיר המסובסד של בין 6.2-7.3 ₪

 עשו לייק לעמוד הפייסבוק של עיתון 'הבארותישארו מעודכנים 

 בנוסף לכך, בחוזה מול הזכייניות, וכן בפרסום המדריך השבוע נכתב כי "רכז הרווחה מבצע מדי חודש ביקורות פתע בקרב הזכיינים", בין היתר על מנת לבדוק אם הם עומדים בתנאים שהוסכמו בחוזה. ואם כך, מדוע לקח כל כך הרבה זמן להבין שיש קפיטריות שלא עמדו בתנאים? ומדוע רק לאחר שסטודנט גילה זאת במקרה ופרסם את הנושא, החלו לפרסם מידע בנושא?

 ממנהל רשת "דיילי" באוניברסיטה, שם התפוצץ הסיפור, נמסר שלפי החוזה שחתמו מול האגודה הם אינם נדרשים בפרסום הדבר. אז אולי הם אינם נדרשים לפרסם לסטודנטים, אבל מה עם יידוע העובדים? עובדת במקום סיפרה לבאר כי ישנם עובדים חדשים רבים בעמדות ושרובם אינם מודעים לכך שעליהם לספק תנאים אלו לסטודנטים. גם מצד אגודת הסטודנטים, שסירבה להגיב לנושא, נעשה מחדל. כפי שנמסר לעיתון הבאר, האגודה הכינה שילוט מתאים כבר לפני זמן רב, אבל מסיבות לא ברורות השאירה אותו במחסנים. כך יצא שבמשך לפחות שנה, בכל פעם שאזלו הסנדוויצ'ים המוזלים, רבים מאיתנו נאלצו לשלם מספר שקלים יותר, או לוותר.

 מי שהופתעו לא פחות מהסטודנטים לגלות את הסיפור, היו חברי אסר"ן, אגודת הסטודנטים של הפקולטה למדעי הבריאות, אשר בשטחה קיימות שתי עמדות קפה של קרנף. גם באסר"ן, שבדרך כלל עובדת בשיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים, לא ידעו כי הסטודנטים זכאים לכריכים מוזלים. לטענת מקורב לסוגיה, ההפתעה של אסר"ן נבעה מכך שהקשר עם הזכייניות נעשה מול האגודה והיא זו שמנחה את אסר"ן בנושא. במקרה הנוכחי, לא ניתנה להם שום הנחייה ולכן גם הם נשארו באפלה.

 בעקבות כך פרסמה אסר"ן הודעת הבהרה לפיה בקפיטריות של הקרנף שבתחומה יוצב מחירון המוצרים במחיר מפוקח, וכן תעשה ביקורת דו שבועית בעמדות השונות, על מנת לבדוק בין היתר שהזכייניות עומדות בתנאים שהוסכמו. אותם תנאים שלכאורה הגיעו לנו כל הזמן הזה, והיה בכוחם למנוע את הדבר מבעוד מועד.

 אם כך, אצבע מאשימה נוספת נראה כי מופנית כלפי האגודה, הגוף המייצג והמקשר בין האוניברסיטה לסטודנטים, שעשה עבורנו צעד חיובי, אבל שכח לספר לנו עליו. האם יהיו השלכות לנושא? האם יופקו לקחים? האם, כמו בחברות הסלולר או הכבלים, מגיע פיצוי לסטודנטים שבמשך תקופה כל כך ארוכה שילמו יותר ממה שהיו צריכים? או שאולי נסתפק רק בפרסום טבלת המחירים המפוקחים לאחר מעשה?

המסקנה המתבקשת היא כי עלינו לדאוג לעצמו, לדעת את זכויותינו, לדרוש את מה שמגיע לנו. או לפחות לבקש פיצוי סמלי – מה דעתכם על יום חלוקת סנדוויצ'ים חינם?

 מאגודת הסטודנטים נמסר בתגובה:

אגודת הסטודנטים והאוניברסיטה מפקחות על הזכיינים השונים בקמפוס ודואגות שכל אחד מהם יעמוד במחויבויותיו לפי החוזה שחתם עם האוני'. רכז הרווחה של האגודה עורך ביקורות פתע תכופות ובמידת הצורך מוטלים קנסות על הזכיינים. עם זאת, אנו מסכימים עם הטענה שהאגודה לא פעלה מספיק עד היום על מנת ליידע את הסטודנטים על הימצאותם של מוצרים מפוקחים בכלל הקפיטריות. מסיבה זו, פרסמנו לאחרונה את האייטם המדובר גם בעמוד הראשי של אתר האגודה וגם בעמוד הפייסבוק שלנו, במטרה לחשוף כמה שיותר סטודנטים לעניין, ומתכננים סדרת פרסומים נוספת בנושא.

למרות שיש חוזים ברורים, חלק מן הזכיינים אינם עומדים לעיתים בהתחייבויות שלהם ולכן מלבד הביקורות שלנו אנחנו מבקשים מסטודנטים לפנות אלינו בכל מקרה בו הם נתקלים במחירים שגויים כדי שנדאג לטפל בכך עוד באותו היום. הסטודנטים עצמם הם כלי הפיקוח הטוב ביותר ובעזרתם נוכל להבטיח שכולנו נקבל את הזכויות המגיעות לנו. המייל של רכז הרווחה, עופר: rk_revaha@aguda.bgu.ac.il , פלאפון: 0543322899

לגבי הטענה ל"שילוט הממתין במחסני האגודה" – לא היה ולא נברא. מעולם לא היה קיים שילוט כזה. נציין שבימים אלו אנו מכינים שלטים בשיתוף האוניברסיטה שיוצבו ברחבי הקמפוס ויכללו מידע ומחירונים.

לגבי הטענה כי "האגודה מנחה את אסר"ן" ו"לא ניתנה להם שום הנחייה בנושא", חשוב להבהיר: האגודה לא מעבירה הנחיות לאסר"ן, אסר"ן הוא גוף עצמאי לחלוטין שאינו כפוף לאגודת הסטודנטים בשום דרך.

טבלת השוואה בין המוצרים המפוקחים הנרכשים ביותר (בשקלים), כפי שפורסמה באתר אגודת הסטודנטים:

זכיין כריך ביצה כריך חלבי הפוך קטן (180 מל"ל) מאפה פחית משקה מוגז
קרנף 6.2 7.3 5.8 5.4 5.4
דללי 6.2 7.3 5.8 5.4 5.4
כפיות 6.2 7.3 5.8 5.4 5.4
דיילי 6.9 6.9 5.7 5.4 5.4
גלידה באר שבע - - - - 5.4
מכונות שתייה - - - - 4.5

כתיבת תגובה

על דרור ציטרון

Scroll To Top